• logo_cipsoft
    Nowe serwery zostały otwarte 19 Lut 2025:
    Noctalia (Open PvP) Ignitera (Open PvP) us_logo Xybra (Open PvP)

[x.x]Noxitu Items Editor[beta]

Status
Zamknięty.

KaluQ

Active User
Dołączył
Grudzień 12, 2008
Posty
81
Liczba reakcji
17
Wiek
31
Witam postanowi?em zaprezentowa? Noxitu Items Editor-ver 0.9.6[beta]
Nie wiem czy ten editor by? prezentowany na tym forum!
A wie? prosze nie pisac komentarzy takich jak;
"i zn?w ten sam program'', ''Do kosza'' itd...itp...
Autorem tego poradnika jest Noxitu (na torgu: Gniew_Mroku).
Witam. Dzisiaj mam do zaprezentowania wersj? beta Noxitu Items Edytor. Co prawda nie dysponuje on r?wnie rozbudowanym interfejsem co wersja BlackDemona, jednak i tak my?l?, ?e mo?e okaza? si? swoistym konkurentem.
Poradnik zawiera r?wnie? sporo informacji na temat tego co mo?na ustawi? w tibia.dat. Te informacje mog? okaza? si? warto?ciowe niezale?nie od edytora z jakim pracujemy.
Download


Skan
(sprawdzenie md5 pliku jest gwarancj?, ?e skan dotyczy tego pliku).
Interfejs
29nh6x2.png

Nasz? przygod? zaczynamy od przycisku "Load". Wybieramy w nim dowolny plik .dat pami?taj?c, ?e w tym samym katalogu musi znajdowa? si? plik .spr o tej samej nazwie co .dat. Po wybraniu pliku wybieramy kolor t?a - ma on jedynie znaczenie wizualne, za? naci?ni?cie "anuluj" wybierze kolor t?a okna programu daj?c wra?enie przezroczysto?ci.
Warto zauwa?y? 2 paski wczytywania - pierwszy dotyczy tibia.spr, drugi tibia.dat.
R?wnie wa?nym przyciskiem jest "Save", kt?ry jak si? domy?lamy pozwala zapisa? zmiany dokonane w naszym pliku - pytaj?c wcze?niej o plik docelowy.
Ostatnim przycisk to zwyk?y "about" wy?wietlaj?cy notk? o autorze programu.
Na g?rze okna znajduj? si? prze??czniki pomi?dzy r??nymi informacjami znajduj?cymi si? w pliku tibia.dat. Na pierwszej stronie znajdziemy informacje o ilo?ci przedmiot?w danego typu oraz o wersji pliku. Ta wersja jest wysy?ana w momencie logowania na serwer gry zatem zmieniaj?c j? nie zalogujemy si? na oryginalne serwery tibii. Mo?emy tak?e zmieni? j? i dodaj?c odpowiedni kod do ?r?de? Opentibii wymusi? u?ywanie naszego tibia.dat do zalogowania.
2lo21jn.png

Pozosta?e 4 zak?adki wygl?daj? tak samo jak na powy?szym obrazku. Najwy?sza linijka pozwala przegl?da? wszystkie przedmioty danego typu. Mo?emy wpisa? identyfikator r?cznie, b?d? korzysta? ze strza?ek oznaczaj?cych(od lewej):
-Wr?? do pierwszego
-Skocz o jeden do ty?u (mo?na przytrzyma?)
-Skocz o jeden do przodu (mo?na przytrzyma?)
-Skocz do ostatniego
Nie ka?dy przedmiot mo?na jednak wy?wietli? za pomoc? 1 obrazka. Je?li przedmiot jest potworem i mo?e si? obraca?, posiada addony, zmienia sw?j wygl?d w zale?no?ci od pozycji (np. otch?a? -void, id:100) czy jest efektem strza?u w kilku kierunkach mo?emy zmienia? wy?wietlany obrazek dzi?ki przyciskowi "Next view".
Przycisk "add" dzia?a zgodnie z jego nazw? - dodaje nowy przedmiot na ko?cu listy przedmiot?w. W zale?no?ci od wybranej karty mo?emy dodawa? potwory, efekty, wystrza?y i przedmioty.
Ostatnim przyciskiem jest "Edit". Pozwala zmienia? w?a?ciwo?ci wybranego przedmiotu. Po naci?ni?ciu pojawi si? nowe okno:
2w67x35.png

Dimetions
Width i Height to szeroko?? i wysoko??. Najwa?niejsze i te najbardziej oczywiste.
Dzia?anie crop-size nie jest do ko?ca znane. Wiadomo, ?e ma zwi?zek z wielko?ci? przedmiotu.
Blend to ilo?? obrazk?w kt?re zostan? na siebie na?o?one. Jedyny u?ytek w normalnym tibia.dat o kolorowanych outfitach - na bia?y obrazek zostaje na?o?ona informacja o sposobie kolorowania. Mo?na zrobi? z tego jednak inny u?ytek, kt?rego przyk?adem jest wykrywacz rybek nak?adaj?cy obrazek ryby na wod?.
X/Y/Z-repeat okre?la ilo?? zestaw?w r??nych obrazk?w kt?re b?d? wy?wietlane w zale?no?ci od po?o?enia. Najlepiej zobaczy? to na przyk?adzie wspomnianej wcze?niej otch?ani. X-repeat musi mie? warto?? 4 w wypadku potwor?w i odpowiada za 4 kierunki patrzenia. Y-repeat odpowiada za addony i ma wtedy warto?? 3 (posta?, 1 addon, 2 addon).
Animation - to ilo?? klatek w animacji. O ile zwyk?e dzia?anie jest oczywiste to warto wspomnie?, ?e dla zwyk?ych potwor?w wynosi 3 i jest odpowiedzialne za 3 stany chodzenia(stoi, idzie1, idzie2).
Sprites to lista obrazk?w. O ile dla prostych, maj?cych kilka obrazk?w przedmiot?w dodawanie b?dzie proste to dla rozbudowanych maj?cych kilkana?cie(-dziesi?t) obrazk?w wymaga pewnej wprawy.
Jedynym przyciskiem o niejasnym dzia?aniu mo?e by? "n-add". W rzeczywisto?ci jest to bardzo przydatna funkcja dla os?b tworz?cych tibia.dat pod ots-y. Aby uzyska? otch?a? maj?c? kolejne obrazki od 136 do 151 w g?rne pole wpisujemy 136, w pole obok przycisku 16(ilo?? kolejnych obrazk?w) i po naci?ni?ciu mamy gotowy przedmiot, je?li obrazki by?y we w?a?ciwej kolejno?ci.
W?a?ciwo?ci przedmiot?w:
Changes speed - ustawia pr?dko?? chodzenia po danym terenie. Atrybut obowi?zkowy dla wszelkich pod??g - je?li nie mo?na po nich chodzi? warto?? powinna wynie?? 0.
Ground Item - czy przedmiot jest pod?og?.
On Top - okre?la zachowanie przedmiotu wzgl?dem innych przedmiot?w dzi?ki czemu wy?wietlane s? zawsze nad innymi przedmiotami b?d? pod nimi.
Stackable - czyli po prostu grupowanie. W?a?ciwo?? takich przedmiot?w jak z?oto czy strza?y.
Corpose - czy przedmiot jest cia?em.
Usable - je?li zaznaczone przedmiot b?dzie posiada? opcj? "use with" zamiast zwyk?ego "use".
Rune - czy przedmiot jest run?. Odpowiada tylko za wy?wietlanie informacji o ?adunkach.
Writeable/Readable - w?a?ciwo?? notatek i ksi??ek, parametr to maksymalna ilo?? znak?w.
Fluid container - przedmiot w kt?rym mo?na trzyma? ciecze.
Splash - plama na pod?odze.
Blocking - nie mo?na wej?? na ten przedmiot.
Not Movable - nie mo?na przesun?? przedmiotu.
Light source - ?r?d?o ?wiat?a. Aby wybra? kolor klikamy na aktualny.
Blocking for missiles - czy mo?na schowa? si? za nim przed r??nymi atakami takimi jak runy czy pociski.
Blocking for pathfinder - czy chodzenie myszk? b?dzie omija?o te przedmioty. W?a?ciwo?? parceli, ale tak?e field?w oraz schod?w.
Pickable - mo?na zabra? do plecaka.
Hangable - mo?na powiesi? na ?cianie
Horizontal/Vertical wall - informacja o tym czy ?ciana jest pionowa czy pozioma. Dzi?ki tej w?a?ciwo?ci przedmioty s? wieszane w poprawnym kierunku.
Rotatable - czy przedmiot mo?na obr?ci?.
Offset position - przesuni?cie przedmiotu wzgl?dem prawego dolnego rogu. Mo?na to zauwa?y? np. u graczy, gdzie obie warto?ci wynosz? 8.
Floor change - dzia?anie nie jest do ko?ca znane. Wi?kszo?? schod?w w d?? oraz dziur ma t? w?a?ciwo??.
Has Height - okre?la przesuni?cie przedmiot?w k?adzionych na nim. Przyk?adem s? parcele.
Animation when idle - w?a?ciwo?? potwor?w takich jak slime, kt?re podczas stania zmieniaj? swoje obrazki.
Minimap color - kolor jaki przedmiot zostawia na minimapce.
Help id - okre?la informacje wy?wietlan? dla przedmiotu po u?yciu "Client help". W?tpi? by komu? by?o to potrzebne. Tongue
Container - czyli pojemnik. Zamienia "use" na "open".

//Skan:

donwloadsafe2.png


//Reupload:
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

~~OD?WIE?AM~~
Moze tos skomentuje PLX!
Hehe>>:o

PoZdrO KaLuQ
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

Wielkie dzi?ki !!! Ten jest du?o lepszy ni? Black Demona poniewa? ma ?atwiejszy interfejs graficzny tego szuka?em!!! Za pomoc REPUT THX
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

Brawko ! :D:D:D ?wietne to ?atwe w obs?udze nice dla Nowicjuszy :p sory ze od?wie?am po tylu miechach ale mi si? podoba :p ;)
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

Wielkie dzi?ki przyda?o sie Bardzo dobry program i ?atwy w obs?udze
 
...

...

Pan Facet Napisa?
Brawko ! ?wietne to ?atwe w obs?udze nice dla Nowicjuszy sory ze od?wie?am po tylu miechach ale mi si? podoba.
Przepraszam ale nie jest dla nowicjuszy tylko ma lepszy interfejs graficzny jest taki sam jak ten od Black Demona tylko ?atwiejszy w obs?udze ...
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

E ja mam problem z tym programikiem bo zamiast otwierac sie na file header to otwiera sie na itams ;/
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

Ja mam pytanie co do tego czy da sie jakos wziasc itemy z 8.50 i przerobic tym programem tak zeby dzialaly na 8.10 ??
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

ej czego mi sie wyswietla acces violation at address 0045b3e in modle 'noxitems.exe' write of address 00000000
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

Macie reupload na samym dole pierwszego postu!
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

Mam pytanko czy to dzia?a do tibi 7.6? Bo mi wyskakuje b??d.
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

Bardzo dobry program. Tylko nie mog? pobra? bo co? z tymi stronkami mam. Ale programik niez?y REPUT.
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

Niez?y Program ?atwy w obs?udze. 5/5


 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

A mi ten program niedzia?a i jestem wkuzony!!! :curse: i kurcze wasz program jest do kitu.
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

A ja gdy ju? wybior? i klikn? extract to mi wyskakuje takie co? :
 
Odp: [x.x]Noxitu Items Editor[beta]

Jak zrobie w nim zeby potionki w tibi 8.10 byly stack to on ingeruje w tibia dat? Czy mozna innym sposobem?
 
Status
Zamknięty.
Do góry