KaluQ
Active User
- Dołączył
- Grudzień 12, 2008
- Posty
- 81
- Liczba reakcji
- 17
- Wiek
- 31
Witam postanowi?em zaprezentowa? Noxitu Items Editor-ver 0.9.6[beta]
Nie wiem czy ten editor by? prezentowany na tym forum!
A wie? prosze nie pisac komentarzy takich jak;
"i zn?w ten sam program'', ''Do kosza'' itd...itp...
Autorem tego poradnika jest Noxitu (na torgu: Gniew_Mroku).
Witam. Dzisiaj mam do zaprezentowania wersj? beta Noxitu Items Edytor. Co prawda nie dysponuje on r?wnie rozbudowanym interfejsem co wersja BlackDemona, jednak i tak my?l?, ?e mo?e okaza? si? swoistym konkurentem.
Poradnik zawiera r?wnie? sporo informacji na temat tego co mo?na ustawi? w tibia.dat. Te informacje mog? okaza? si? warto?ciowe niezale?nie od edytora z jakim pracujemy.
Download
Skan
Interfejs
Nasz? przygod? zaczynamy od przycisku "Load". Wybieramy w nim dowolny plik .dat pami?taj?c, ?e w tym samym katalogu musi znajdowa? si? plik .spr o tej samej nazwie co .dat. Po wybraniu pliku wybieramy kolor t?a - ma on jedynie znaczenie wizualne, za? naci?ni?cie "anuluj" wybierze kolor t?a okna programu daj?c wra?enie przezroczysto?ci.
Warto zauwa?y? 2 paski wczytywania - pierwszy dotyczy tibia.spr, drugi tibia.dat.
R?wnie wa?nym przyciskiem jest "Save", kt?ry jak si? domy?lamy pozwala zapisa? zmiany dokonane w naszym pliku - pytaj?c wcze?niej o plik docelowy.
Ostatnim przycisk to zwyk?y "about" wy?wietlaj?cy notk? o autorze programu.
Na g?rze okna znajduj? si? prze??czniki pomi?dzy r??nymi informacjami znajduj?cymi si? w pliku tibia.dat. Na pierwszej stronie znajdziemy informacje o ilo?ci przedmiot?w danego typu oraz o wersji pliku. Ta wersja jest wysy?ana w momencie logowania na serwer gry zatem zmieniaj?c j? nie zalogujemy si? na oryginalne serwery tibii. Mo?emy tak?e zmieni? j? i dodaj?c odpowiedni kod do ?r?de? Opentibii wymusi? u?ywanie naszego tibia.dat do zalogowania.
Pozosta?e 4 zak?adki wygl?daj? tak samo jak na powy?szym obrazku. Najwy?sza linijka pozwala przegl?da? wszystkie przedmioty danego typu. Mo?emy wpisa? identyfikator r?cznie, b?d? korzysta? ze strza?ek oznaczaj?cych(od lewej):
-Wr?? do pierwszego
-Skocz o jeden do ty?u (mo?na przytrzyma?)
-Skocz o jeden do przodu (mo?na przytrzyma?)
-Skocz do ostatniego
Nie ka?dy przedmiot mo?na jednak wy?wietli? za pomoc? 1 obrazka. Je?li przedmiot jest potworem i mo?e si? obraca?, posiada addony, zmienia sw?j wygl?d w zale?no?ci od pozycji (np. otch?a? -void, id:100) czy jest efektem strza?u w kilku kierunkach mo?emy zmienia? wy?wietlany obrazek dzi?ki przyciskowi "Next view".
Przycisk "add" dzia?a zgodnie z jego nazw? - dodaje nowy przedmiot na ko?cu listy przedmiot?w. W zale?no?ci od wybranej karty mo?emy dodawa? potwory, efekty, wystrza?y i przedmioty.
Ostatnim przyciskiem jest "Edit". Pozwala zmienia? w?a?ciwo?ci wybranego przedmiotu. Po naci?ni?ciu pojawi si? nowe okno:
Dimetions
Width i Height to szeroko?? i wysoko??. Najwa?niejsze i te najbardziej oczywiste.
Dzia?anie crop-size nie jest do ko?ca znane. Wiadomo, ?e ma zwi?zek z wielko?ci? przedmiotu.
Blend to ilo?? obrazk?w kt?re zostan? na siebie na?o?one. Jedyny u?ytek w normalnym tibia.dat o kolorowanych outfitach - na bia?y obrazek zostaje na?o?ona informacja o sposobie kolorowania. Mo?na zrobi? z tego jednak inny u?ytek, kt?rego przyk?adem jest wykrywacz rybek nak?adaj?cy obrazek ryby na wod?.
X/Y/Z-repeat okre?la ilo?? zestaw?w r??nych obrazk?w kt?re b?d? wy?wietlane w zale?no?ci od po?o?enia. Najlepiej zobaczy? to na przyk?adzie wspomnianej wcze?niej otch?ani. X-repeat musi mie? warto?? 4 w wypadku potwor?w i odpowiada za 4 kierunki patrzenia. Y-repeat odpowiada za addony i ma wtedy warto?? 3 (posta?, 1 addon, 2 addon).
Animation - to ilo?? klatek w animacji. O ile zwyk?e dzia?anie jest oczywiste to warto wspomnie?, ?e dla zwyk?ych potwor?w wynosi 3 i jest odpowiedzialne za 3 stany chodzenia(stoi, idzie1, idzie2).
Sprites to lista obrazk?w. O ile dla prostych, maj?cych kilka obrazk?w przedmiot?w dodawanie b?dzie proste to dla rozbudowanych maj?cych kilkana?cie(-dziesi?t) obrazk?w wymaga pewnej wprawy.
Jedynym przyciskiem o niejasnym dzia?aniu mo?e by? "n-add". W rzeczywisto?ci jest to bardzo przydatna funkcja dla os?b tworz?cych tibia.dat pod ots-y. Aby uzyska? otch?a? maj?c? kolejne obrazki od 136 do 151 w g?rne pole wpisujemy 136, w pole obok przycisku 16(ilo?? kolejnych obrazk?w) i po naci?ni?ciu mamy gotowy przedmiot, je?li obrazki by?y we w?a?ciwej kolejno?ci.
W?a?ciwo?ci przedmiot?w:
Changes speed - ustawia pr?dko?? chodzenia po danym terenie. Atrybut obowi?zkowy dla wszelkich pod??g - je?li nie mo?na po nich chodzi? warto?? powinna wynie?? 0.
Ground Item - czy przedmiot jest pod?og?.
On Top - okre?la zachowanie przedmiotu wzgl?dem innych przedmiot?w dzi?ki czemu wy?wietlane s? zawsze nad innymi przedmiotami b?d? pod nimi.
Stackable - czyli po prostu grupowanie. W?a?ciwo?? takich przedmiot?w jak z?oto czy strza?y.
Corpose - czy przedmiot jest cia?em.
Usable - je?li zaznaczone przedmiot b?dzie posiada? opcj? "use with" zamiast zwyk?ego "use".
Rune - czy przedmiot jest run?. Odpowiada tylko za wy?wietlanie informacji o ?adunkach.
Writeable/Readable - w?a?ciwo?? notatek i ksi??ek, parametr to maksymalna ilo?? znak?w.
Fluid container - przedmiot w kt?rym mo?na trzyma? ciecze.
Splash - plama na pod?odze.
Blocking - nie mo?na wej?? na ten przedmiot.
Not Movable - nie mo?na przesun?? przedmiotu.
Light source - ?r?d?o ?wiat?a. Aby wybra? kolor klikamy na aktualny.
Blocking for missiles - czy mo?na schowa? si? za nim przed r??nymi atakami takimi jak runy czy pociski.
Blocking for pathfinder - czy chodzenie myszk? b?dzie omija?o te przedmioty. W?a?ciwo?? parceli, ale tak?e field?w oraz schod?w.
Pickable - mo?na zabra? do plecaka.
Hangable - mo?na powiesi? na ?cianie
Horizontal/Vertical wall - informacja o tym czy ?ciana jest pionowa czy pozioma. Dzi?ki tej w?a?ciwo?ci przedmioty s? wieszane w poprawnym kierunku.
Rotatable - czy przedmiot mo?na obr?ci?.
Offset position - przesuni?cie przedmiotu wzgl?dem prawego dolnego rogu. Mo?na to zauwa?y? np. u graczy, gdzie obie warto?ci wynosz? 8.
Floor change - dzia?anie nie jest do ko?ca znane. Wi?kszo?? schod?w w d?? oraz dziur ma t? w?a?ciwo??.
Has Height - okre?la przesuni?cie przedmiot?w k?adzionych na nim. Przyk?adem s? parcele.
Animation when idle - w?a?ciwo?? potwor?w takich jak slime, kt?re podczas stania zmieniaj? swoje obrazki.
Minimap color - kolor jaki przedmiot zostawia na minimapce.
Help id - okre?la informacje wy?wietlan? dla przedmiotu po u?yciu "Client help". W?tpi? by komu? by?o to potrzebne. Tongue
Container - czyli pojemnik. Zamienia "use" na "open".
//Skan:
//Reupload:
Nie wiem czy ten editor by? prezentowany na tym forum!
A wie? prosze nie pisac komentarzy takich jak;
"i zn?w ten sam program'', ''Do kosza'' itd...itp...
Autorem tego poradnika jest Noxitu (na torgu: Gniew_Mroku).
Witam. Dzisiaj mam do zaprezentowania wersj? beta Noxitu Items Edytor. Co prawda nie dysponuje on r?wnie rozbudowanym interfejsem co wersja BlackDemona, jednak i tak my?l?, ?e mo?e okaza? si? swoistym konkurentem.
Poradnik zawiera r?wnie? sporo informacji na temat tego co mo?na ustawi? w tibia.dat. Te informacje mog? okaza? si? warto?ciowe niezale?nie od edytora z jakim pracujemy.
Download
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć link.
Zaloguj or Rejestracja
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć link.
Zaloguj or Rejestracja
Skan
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć link.
Zaloguj or Rejestracja
(sprawdzenie md5 pliku jest gwarancj?, ?e skan dotyczy tego pliku).Interfejs

Nasz? przygod? zaczynamy od przycisku "Load". Wybieramy w nim dowolny plik .dat pami?taj?c, ?e w tym samym katalogu musi znajdowa? si? plik .spr o tej samej nazwie co .dat. Po wybraniu pliku wybieramy kolor t?a - ma on jedynie znaczenie wizualne, za? naci?ni?cie "anuluj" wybierze kolor t?a okna programu daj?c wra?enie przezroczysto?ci.
Warto zauwa?y? 2 paski wczytywania - pierwszy dotyczy tibia.spr, drugi tibia.dat.
R?wnie wa?nym przyciskiem jest "Save", kt?ry jak si? domy?lamy pozwala zapisa? zmiany dokonane w naszym pliku - pytaj?c wcze?niej o plik docelowy.
Ostatnim przycisk to zwyk?y "about" wy?wietlaj?cy notk? o autorze programu.
Na g?rze okna znajduj? si? prze??czniki pomi?dzy r??nymi informacjami znajduj?cymi si? w pliku tibia.dat. Na pierwszej stronie znajdziemy informacje o ilo?ci przedmiot?w danego typu oraz o wersji pliku. Ta wersja jest wysy?ana w momencie logowania na serwer gry zatem zmieniaj?c j? nie zalogujemy si? na oryginalne serwery tibii. Mo?emy tak?e zmieni? j? i dodaj?c odpowiedni kod do ?r?de? Opentibii wymusi? u?ywanie naszego tibia.dat do zalogowania.

Pozosta?e 4 zak?adki wygl?daj? tak samo jak na powy?szym obrazku. Najwy?sza linijka pozwala przegl?da? wszystkie przedmioty danego typu. Mo?emy wpisa? identyfikator r?cznie, b?d? korzysta? ze strza?ek oznaczaj?cych(od lewej):
-Wr?? do pierwszego
-Skocz o jeden do ty?u (mo?na przytrzyma?)
-Skocz o jeden do przodu (mo?na przytrzyma?)
-Skocz do ostatniego
Nie ka?dy przedmiot mo?na jednak wy?wietli? za pomoc? 1 obrazka. Je?li przedmiot jest potworem i mo?e si? obraca?, posiada addony, zmienia sw?j wygl?d w zale?no?ci od pozycji (np. otch?a? -void, id:100) czy jest efektem strza?u w kilku kierunkach mo?emy zmienia? wy?wietlany obrazek dzi?ki przyciskowi "Next view".
Przycisk "add" dzia?a zgodnie z jego nazw? - dodaje nowy przedmiot na ko?cu listy przedmiot?w. W zale?no?ci od wybranej karty mo?emy dodawa? potwory, efekty, wystrza?y i przedmioty.
Ostatnim przyciskiem jest "Edit". Pozwala zmienia? w?a?ciwo?ci wybranego przedmiotu. Po naci?ni?ciu pojawi si? nowe okno:

Dimetions
Width i Height to szeroko?? i wysoko??. Najwa?niejsze i te najbardziej oczywiste.
Dzia?anie crop-size nie jest do ko?ca znane. Wiadomo, ?e ma zwi?zek z wielko?ci? przedmiotu.
Blend to ilo?? obrazk?w kt?re zostan? na siebie na?o?one. Jedyny u?ytek w normalnym tibia.dat o kolorowanych outfitach - na bia?y obrazek zostaje na?o?ona informacja o sposobie kolorowania. Mo?na zrobi? z tego jednak inny u?ytek, kt?rego przyk?adem jest wykrywacz rybek nak?adaj?cy obrazek ryby na wod?.
X/Y/Z-repeat okre?la ilo?? zestaw?w r??nych obrazk?w kt?re b?d? wy?wietlane w zale?no?ci od po?o?enia. Najlepiej zobaczy? to na przyk?adzie wspomnianej wcze?niej otch?ani. X-repeat musi mie? warto?? 4 w wypadku potwor?w i odpowiada za 4 kierunki patrzenia. Y-repeat odpowiada za addony i ma wtedy warto?? 3 (posta?, 1 addon, 2 addon).
Animation - to ilo?? klatek w animacji. O ile zwyk?e dzia?anie jest oczywiste to warto wspomnie?, ?e dla zwyk?ych potwor?w wynosi 3 i jest odpowiedzialne za 3 stany chodzenia(stoi, idzie1, idzie2).
Sprites to lista obrazk?w. O ile dla prostych, maj?cych kilka obrazk?w przedmiot?w dodawanie b?dzie proste to dla rozbudowanych maj?cych kilkana?cie(-dziesi?t) obrazk?w wymaga pewnej wprawy.
Jedynym przyciskiem o niejasnym dzia?aniu mo?e by? "n-add". W rzeczywisto?ci jest to bardzo przydatna funkcja dla os?b tworz?cych tibia.dat pod ots-y. Aby uzyska? otch?a? maj?c? kolejne obrazki od 136 do 151 w g?rne pole wpisujemy 136, w pole obok przycisku 16(ilo?? kolejnych obrazk?w) i po naci?ni?ciu mamy gotowy przedmiot, je?li obrazki by?y we w?a?ciwej kolejno?ci.
W?a?ciwo?ci przedmiot?w:
Changes speed - ustawia pr?dko?? chodzenia po danym terenie. Atrybut obowi?zkowy dla wszelkich pod??g - je?li nie mo?na po nich chodzi? warto?? powinna wynie?? 0.
Ground Item - czy przedmiot jest pod?og?.
On Top - okre?la zachowanie przedmiotu wzgl?dem innych przedmiot?w dzi?ki czemu wy?wietlane s? zawsze nad innymi przedmiotami b?d? pod nimi.
Stackable - czyli po prostu grupowanie. W?a?ciwo?? takich przedmiot?w jak z?oto czy strza?y.
Corpose - czy przedmiot jest cia?em.
Usable - je?li zaznaczone przedmiot b?dzie posiada? opcj? "use with" zamiast zwyk?ego "use".
Rune - czy przedmiot jest run?. Odpowiada tylko za wy?wietlanie informacji o ?adunkach.
Writeable/Readable - w?a?ciwo?? notatek i ksi??ek, parametr to maksymalna ilo?? znak?w.
Fluid container - przedmiot w kt?rym mo?na trzyma? ciecze.
Splash - plama na pod?odze.
Blocking - nie mo?na wej?? na ten przedmiot.
Not Movable - nie mo?na przesun?? przedmiotu.
Light source - ?r?d?o ?wiat?a. Aby wybra? kolor klikamy na aktualny.
Blocking for missiles - czy mo?na schowa? si? za nim przed r??nymi atakami takimi jak runy czy pociski.
Blocking for pathfinder - czy chodzenie myszk? b?dzie omija?o te przedmioty. W?a?ciwo?? parceli, ale tak?e field?w oraz schod?w.
Pickable - mo?na zabra? do plecaka.
Hangable - mo?na powiesi? na ?cianie
Horizontal/Vertical wall - informacja o tym czy ?ciana jest pionowa czy pozioma. Dzi?ki tej w?a?ciwo?ci przedmioty s? wieszane w poprawnym kierunku.
Rotatable - czy przedmiot mo?na obr?ci?.
Offset position - przesuni?cie przedmiotu wzgl?dem prawego dolnego rogu. Mo?na to zauwa?y? np. u graczy, gdzie obie warto?ci wynosz? 8.
Floor change - dzia?anie nie jest do ko?ca znane. Wi?kszo?? schod?w w d?? oraz dziur ma t? w?a?ciwo??.
Has Height - okre?la przesuni?cie przedmiot?w k?adzionych na nim. Przyk?adem s? parcele.
Animation when idle - w?a?ciwo?? potwor?w takich jak slime, kt?re podczas stania zmieniaj? swoje obrazki.
Minimap color - kolor jaki przedmiot zostawia na minimapce.
Help id - okre?la informacje wy?wietlan? dla przedmiotu po u?yciu "Client help". W?tpi? by komu? by?o to potrzebne. Tongue
Container - czyli pojemnik. Zamienia "use" na "open".
//Skan:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć link.
Zaloguj or Rejestracja

//Reupload:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć link.
Zaloguj or Rejestracja
Ostatnio edytowane przez moderatora: