Ryszard Andrzejewski urodzi? si? 17 wrze?nia 1976 roku na pozna?skich Je?ycach. Pierwsze pr?by muzyczne Ry?ka datuje si? na wczesne lata dziewi??dziesi?te. Posiadaj?cy do?wiadczenie i wiedz? muzyczn? (Peja od najm?odszych lat s?ucha? r??norodnych gatunk?w muzycznych) zaczyna pierwsze pr?by pisania tekst?w i amatorsko rejestruje to na wbudowanym mikrofonie dwukasetowego magnetofonu. Tak powstaj? pierwsze amatorskie utwory, gdzie za aran? s?u?? mu zloopowane fragmenty zachodnich podk?ad?w puszczone z drugiego magnetofonu. W 1993 roku zak?ada wraz z przyjacielem z podw?rka, Icemanem (wtedy jeszcze jako DJ. Def) zesp?? Slums Attack. Pierwsze nagrania powstaj? w mieszkaniu Peji a owocem tego jest kaseta Demo, kt?ra odtwarzana na imprezach (r?wnie? na ulicach) sta?a si? okoliczn? ciekawostk?. W roku 94 zesp?? zaczyna pr?by i doskonali na tamten czas trudn? sztuk? sk?adania rym?w, powstaj? te? pierwsze niezale?ne produkcje muzyczne (klawisze, ?ywy bass, scratch). Z takim przygotowaniem (nadal korzystaj? r?wnie? z zachodnich beat?w, kt?re sami zap?taj?) zesp?? wchodzi do swarz?dzkiego studia „Czad” (znanego z pracy z takimi zespo?ami jak: Pid?ama Porno czy Happy Pils) by zarejestrowa? pierwsz? p??profesjonaln? ta?m? (zesp?? nagrywa materia? na o?mio?ladowym magnetofonie firmy Tascam), kt?ra nie posiada nazwy, lecz zawiera utwory, kt?re do dzi? kojarz? ludzie („Bronx”, „Slums Attack”, „?ywot mego brata”). W mi?dzyczasie Slums Attack gra swoje pierwsze dwa koncerty w pozna?skim klubie Browar (stycze?/luty ’95), wyst?puj? w programach telewizyjnych („Medley” w TVP 3, konkurs na rappera w 5-10-15 dla TVP 1) i marz? o kontrakcie p?ytowy. W lipcu’ 95 Peja daje pozna? si? szerszej widowni rapuj?c u boku samego Ice – T podczas Marlboro Rock In odbywaj?cym si? przy sopockim molo. Obserwuje te? koncert Liroya, kt?ry w?a?nie debiutuje oficjalnie na rynku fonograficznym. Stykaj?c si? w studiu z zespo?em Nag?y Atak Spawacza nagrywa wulgarny, obra?liwy diss na Liroya i WYP 3. Efekt przechodzi naj?mielsze oczekiwania. Utw?r „Anty” zna praktycznie ka?dy w tym kraju a kaseta poczt? pantoflow? kopiowana jest dziesi?tki tysi?cy razy (bez wprowadzenia ta?my do oficjalnego obiegu). Sukces „Anty” zwraca uwag? Krzysztofa Kozaka, kt?ry podpisuje umow? wydawnicz? z Pej? i Icemanem. Efektem wsp??pracy jest ta?ma nazwana po prostu „Slums Attack” kt?ra wychodzi latem 1996 roku nak?adem wytw?rni PH Kopalnia. Slums Attack dokonuj? rejestracji w profesjonalnym studiu Andrzeja Miko?ajczaka (muzyk grupy ABC) przy wsp??pracy muzycznej z Wojtkiem Hoffmanem i Kasi? Klich (ch?rki). Materia? zawiera? w wi?kszo?ci poprawione, ponownie aran?owane i nagrane utwory z dem?wki. W 1997 roku Slums Attack wydaj? swoj? pierwsz? oficjaln? p?yt?. „Zwyk?a Codzienno??” uwa?ana jest za oficjalny debiut fonograficzny zespo?u.
Wydana nak?adem RRX (dawniej PH Kopalnia) sprzedaje si? w ponad 15 ty? egzemplarzy. Nominowana jest te? do nagrody Akademii Fonograficznej – Fryderyka za rok 1997 w kategorii rap/hip hop. W tym samym roku zesp?? opuszcza Iceman, kt?ry pomaga? Peji w doborze pomys??w muzycznych (West Coast) a sam Peja odchodzi z wytw?rni RRX na rzecz Macieja „Cameya” Sierakowskiego, z kt?rym wsp??prac? rozpocz?? ju? przy tworzeniu „Zwyk?ej Codzienno?ci” (Camey pom?g? Slumsom zrobi? wi?kszo?? muzyki na p?yt?).
Po serii utwor?w na sk?adanki z polskim hip hopem („Wsp?lna scena”, „Znasz zasady”, „Robi? swoje”) Peja solo przygotowuje nowy materia?, kt?ry brzmieniowo i lirycznie mia?by si? odnie?? do hip hopowych korzeni Rycha jednocze?nie mocno reprezentuj?c Pozna? na polskiej scenie hip hop. W 1998 roku poznaje DJ. Decks’ a (w?. Dariusz Dzia?ek), kt?remu proponuj? posad? dj’a w Slums Attack. Efektem wsp??pracy obu pan?w s? dwa studyjne albumy wydane przez Camey Studio (kultowe „Ca?kiem Nowe Oblicze” (1999) i hardcorowy „I nie zmienia si? nic…”(2000). DJ. Decks wydaje w?asnym sumptem dwie cz??ci swojego autorskiego mikstape’u („Mixtape nr 1” oraz „Mixtape nr 2”). Slums Attack koncertuje promuj?c swoj? muzyk? nadal jednak kojarzeni s? z muzycznym podziemiem. Zesp?? rozpoczyna wsp??prac? z ekipami reprezentuj?cymi pozna?skie Rataje Da Blaze (w sk?adzie: Medi Top Glon i Lamzaz) i Anymaniakh (PC Park). Tak powstaje sk?ad Lutawhuiklik (Peja, Decks, Medi Top Glon, Lamzaz, Senne Oko i Mef ‘ Mientha). Pr?bk? ich tw?rczo?ci to utw?r „Tak ma by?” z p?yty „Ca?kiem Nowe Oblicze”. Sk?ad ogranicza si? jednak do sporadycznych nagrywek koncentruj?c si? na projekcie Da Blaze „Pierwszy oddech” oraz czynnie wpieraj?c Slums Attack na scenie. W mi?dzyczasie Slums Attack k??c? si? z pozna?sk? ekip? Killaz Group (beef trwa blisko 6 lat) zarzucaj?c sobie nawzajem nieszczero?? nie szcz?dz?c sobie przy okazji niewybrednych epitet?w. Beef dzieli spo?eczno?? pozna?sk? hip hopow? na dwa obozy a sam Peja nie d??y do ataku na KG w swoich kawa?kach (za wyj?tkiem „Skitu” i zwrotki do utworu „I moje miasto z?? s?aw? owiane…”). Rok 2000 to powstanie kolejnego projektu Peji, kt?ry z poznanym Wi?ni? (w?. ?ukasz Wi?niewski) zak?ada Ski Sk?ad. Wi?nia zostaje hypemanem Peji i w takim sk?adzie plus Decks wyje?d?aj? w tras?. R?wnocze?nie Peja przygotowuje si? do nagrania nowego materia?u pod szyldem Slums Attack. Po wydaniu ostatniej p?yty u Cameya SLU odchodz? po raz kolejny z wytw?rni nie widz?c mo?liwo?ci dalszego rozwoju. W 2001 roku po serii koncert?w i dem?wce Ski Sk?adu Peja i Decks staj? si? bohaterami dokumentalnego filmu o hip hopie autorstwa Sylwestra Latkowskiego „Blokersi”. Obraz ten daje Peji „medialn? twarz” a sam Peja podpisuje kontrakt z wytw?rni? T-1 Teraz wsp??pracuj?cej z Pomaton EMI. Sukces medialny Peji i „Blokers?w” zbiega si? z wydaniem nowej p?yty Peji i Slums Attack (bo tak od tej pory Peja nazywa swoje kolejne produkcje) „Na legalu?”, kt?ra przebojem wdziera si? na listy wszystkich mo?liwych stacji radiowych i telewizyjnych. Wydana 15 grudnia 2001 p?yta„ Na legalu?” to kopalnia hit?w takich jak: „M?j rap, moja rzeczywisto??”, „Jest jedna rzecz”, „Randori” czy chocia?by „W?a?ciwy wyb?r”. Najwi?kszy rozg?os jednak dopiero przed nimi. Zamieszczony na p?ycie utw?r „G?ucha noc”, do kt?rego zesp?? produkuje teledysk w blisko rok po wydaniu p?yty podwaja sprzeda? albumu z 35 do 70 tysi?cy. Zesp?l staje si? bardzo popularny a Peja staje si? idolem tysi?cy m?odych ludzi b?d?c bardzo rozpoznawalny niemal przez ka?dego w Polsce. P?yta zdobywa status najpierw z?otej a potem platynowej p?yty by finalnie dobi? do blisko 100 tysi?cznej sprzeda?y. Graj?c blisko sto koncert?w rocznie Slums Attack na czele z Pej? przygotowuje kolejne projekty nie zwalniaj?c tempa. W mi?dzyczasie Peja i Decks odbieraj? nagrod? Akademii Fonograficznej – Fryderyka za rok 2002 w kategorii rap/hip hop (nominowani byli r?wnie?: O.S.T.R., WWO, Pezet i Sistars). Rok 2003 to 2 kr??ki dl T-1 Teraz: „Wsp?lne zadanie” Ski Sk?adu (ponad 20 ty?. sprzedanych egzemplarzy) oraz producencki album DJ. Decksa „Mixtape nr 3”. Zesp?l nominowany jest do Europejskiej nagrody MTV w kategorii najlepszy polski wykonawca. SLU odbieraj? r?wnie? nagrody magazyn?w hip hopowych: „?lizgera” za przeb?j roku i dwa „Magazynki” w kategorii najlepszy polski wykonawca i najlepsza p?yta. Peja nagrywa wraz z zespo?em Sweet Noise utw?r „Jeden taki dzie?”, kt?ry po raz kolejny przynosi Slumsom niesamowit? popularno??. Do tego wychodzi teledysk z utworem „Co Ci? boli?!”, w kt?rym Peja odpiera zarzuty komercyjno?ci bezkompromisowo rozprawiaj?c si? z nieprzychyln? krytyk?. 12 marca 2004 roku zesp?? obchodzi? 10 lecie pracy artystycznej graj?c koncert jubileuszowy w hali pozna?skiej Areny zgromadzili ponad 5 tysi?czn? publiczno??. W tym samym roku po raz kolejny odchodz? z wytw?rni wchodz?c w ostry konflikt z wydawc? Arkadiuszem Delisiem i Sylwestrem Latkowskim zarzucaj?c im nie wyp?acanie nale?nych tantiem z tytu?u sprzedawanych fonogram?w. Rozp?tuje si? r?wnie? burza medialna zwi?zana z utworem „G?ucha noc” opartym na samplach z kawa?ka „Chmurami zata?czy sen” Stana Borysa, kt?ry gro??c zespo?owi i wydawcom spraw? w s?dzie wp?ywa na wycofanie p?yty „Na legalu?” ze sprzeda?y sklepowej. Sprawa do dzi? nie zosta?a prawnie uregulowana a sam Peja pom?wiony przez Borysa o plagiat na ?amach prasy stwierdzi?, ze ma to gdzie?. W mi?dzy czasie Peja zostaje oskar?ony o pobicie ??dzkiego muzyka w klubie Cube, od kt?rego zarzut?w zostaje uniewinniony prawomocnym wyrokiem. Rozwi?zuje te? Ski Sk?ad po 4 latach dzia?alno?ci nie chc?c tym samym ci?gn?? pobocznego projektu umo?liwiaj?c po wydaniu „Wsp?lnego zadania” Wi?niowemu zrobienie kariery solowej ju? jako Wi?nix.
Rok 2005 to kolejny podw?jny studyjny album Peji i Slums Attack zrealizowany dla niezale?nej firmy wydawniczej Fonografika. „Najlepsz? obron? jest atak”, bo tak nazywa si? p?yta bardzo precyzyjnie oddaje niespokojny czas, kt?ry nasta? dla Peji i Decksa. Komentuj?c zaistnia?? rzeczywisto?? z pozycji cz?owieka, kt?ry odni?s? ogromny sukces Peja w bardzo osobisty spos?b odpiera zarzuty po prostu w?ciekle atakuj?c mikrofon. Pierwsze dwa single z p?yty: „Kurewskie ?ycie” i „Reprezentuj? bied?” po raz kolejny wywo?a?y burz?, bo Peja to specjalista od wsadzania kija w mrowisko. P?yta, kt?r? obaj tw?rcy uwa?aj? za dzie?o ambitne nie przyj??a si? tak dobrze jak poprzednie kr??ki, co ?wiadczy tylko i wy??czni o rozwoju zespo?u, kt?ry nie pr?bowa? zrobi? czego? na miar? „G?uchej nocy”, kt?ra mocno zakorzeni?a si? w ?wiadomo?ci ludzi. Sam zesp?? nie zamierza? sta? si? ekip? jednego przeboju, o czym ?wiadczy nagroda Yacha za re?yseri? teledysku do „Kurewskiego ?ycia”, kt?ry to utw?r sta? si? sztandarowym podczas tras koncertowych. W 2006 roku SLU wydaj? pozycj? „Fturuj?c”, kt?ra poszerzona o dvd z teledyskami zawiera wi?kszo?? nagranych przez Pej? utwor?w na albumy innych artyst?w by jesieni? tego samego roku wyda? ?wie?y kr??ek zatytu?owany: „Szacunek ludzi ulicy” T? p?yta zesp?? wraca na scen?, na kt?rej pozycj? ugruntowan? ma od lat. Single wsparte teledyskami do tytu?owego „Szacunku” oraz „SLU 3 litery/Duchowo mocny” nie s? grane prze oficjalne media, kt?re odwr?ci?y si? od hip hopu p?yta jednak staje si? po 20 miesi?cach sprzeda?y z?otym kr??kiem. 10 stycznia 2007 roku dochodzi do oficjalnego pojednania na pozna?skiej scenie hiphopowej mi?dzy Killaz Group a Slums Attack, koncert w klubie Zeppelin Hall uwa?a si? za prze?omowy na pozna?skiej scenie, kt?ra od tamtej pory bardzo si? o?ywi?a. W 2007 roku SLU zagrali dwie du?e trasy („Szacunek ludzi ulicy” oraz „Stoprocent Tour” z udzia?em Killaz Group, Piha, BRX , Kajmana i Soboty) po Polsce jedn? po wyspach brytyjskich (Dublin, Glasgow, Edynburg i Crewe), zagrali te? za oceanem (New York, Chicago, New Britain). 17 maja ponownie w hali pozna?skiej Aren Slums Attack obchodz? 15 lecie pracy scenicznej ponownie gromadz?c liczn? rzesz? fan?w. W koncercie jubileuszowym zagra?o mn?stwo go?ci m. in: Pih, Killaz Group, PTP, TE WU czy Hemp Gru. W sierpniu 2008 Peja ponownie staje na scenie u boku Ice – T tym razem przy okazji ich wsp?lnego koncertu w nowojorskim klubie Euro.
5 wrze?nia 2008 roku DJ. Decks wydaje kolejny producencki album: „Mixtape nr 4, z kt?rego to pochodz? takie hity jak: „Dla moich ludzi” (Peja & Killaz Group) czy chocia?by: „You Can have It All” nagrany przez nowojorskiego rappera Mr. Krugga. W pa?dzierniku 2008 SLU przy wsparciu Kaczora (Killaz Group) i Shellera (PDG) zagrali najwi?ksz? polsk? hiphopow? tras? po Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (New York, Chicago, Detroit, Fort Louderdayle na Florydzie i Toronto). Obecnie Peja jest w przeddzie? premiery swojego podw?jnego albumu: „Styl ?ycia G’N.O.J.A” maj?cego si? ukaza? 6 grudnia.