• logo_cipsoft
    Nowe serwery zostały otwarte 19 Lut 2025:
    Noctalia (Open PvP) Ignitera (Open PvP) us_logo Xybra (Open PvP)

Creaturescripts Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG

Status
Zamknięty.

jeztPolak

Active User
Dołączył
Październik 11, 2010
Posty
132
Liczba reakcji
17
Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG
Skrypt by? testowany tylko pod silnikiem TFS 0.3.6pl1, je?li na inne nie dzia?a - nic nie poradz?, nie przerabiam za darmo skrypt?w. Skrypt dodaje nam now? w?a?ciwo?? broni, wytrzyma?o??, po ka?dym uderzeniu broni? blisko-kontaktow?, wytrzyma?o?? tej broni spada - gdy osi?ga warto?? 0 broni si? niszczy.​
mapazk.png
Sprawy techniczne, bro? jako licznika u?ywa actionid, wi?c bronie z tym typem danych b?d? usuwane przez system automatycznie. Wi?c wolno samemu sobie zamontowa? skrypt, kt?ry b?dzie omija? okre?lone bronie. Je?li chodzi o wz?r obliczeniowy to jest taki (zapis w j?zyku LUA):​
PHP:
math.floor((getItemInfo(weapon.itemid).attack * getItemInfo(weapon.itemid).defense) / 13)
data/creaturescripts/creaturescripts.xml
PHP:
<event type="attack"  name="JPAxC001" event="script" value="JPAxC001.lua" />
data/creaturescripts/script/login.lua
PHP:
registerCreatureEvent(cid, "JPAxC001")
data/creaturescripts/script/JPAxC001.lua
PHP:
function onAttack(cid, target)
    local weapon, desc = getPlayerWeapon(cid, true), ""
    
    if (not isPlayer(cid)) then                        
        return true
    end
    local weapon_strength = math.min(1000, math.floor((getItemInfo(weapon.itemid).attack * getItemInfo(weapon.itemid).defense) / 13))
    if (not getItemAttribute(weapon.uid, "aid")) then    
        doItemSetAttribute(weapon.uid, "aid", 1000 + weapon_strength)
    end
    doItemSetAttribute(weapon.uid, "aid", getItemAttribute(weapon.uid, "aid") - 1)
    doItemSetAttribute(weapon.uid, "description", "\nStrength of your arms is "..(getItemAttribute(weapon.uid, "aid")-1000).." attackable.")
    if ((getItemAttribute(weapon.uid, 'aid')-1000) == 1) then            
        doRemoveItem(weapon.uid, 1) 
    end
    return true
end
Instalacja skryptu nie powinna sprawia? problemu, ale oczywi?cie w razie takich prosz? pisa? w tym temacie. Komentarze tak?e piszemy w tym temacie.​
 
Odp: Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG

Nie czyta?em ca?ego kodu wi?c nie wiem czy za ka?dym uderzeniem bro? traci jeden punkt wytrzyma?o?ci czy jest jaka? okre?lona szansa na to.
Polecam zrobi? by od jakiego? progu bro? po prostu traci?a cz??? swoich statystyk (czyt. psu?a si?) i mala?by jej atak tudzie? obrona. Je?li pozwolisz to z edytuj? Tw?j skrypt.
 
Odp: Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG

Naturalnie m?j drogi przyjacielu, wszystkie skrypty umieszczam jak? prost? wersje do rozbudowy wed?ug swoich kwalifikacji.​
 
Odp: Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG

A nie lepiej i sprawniej by?oby to zrobi? w C++? Bo w Lua skrypcie silnik dodatkowo musi przy ka?dym ataku wykonywa? dany skrypt co w ostateczno?ci mo?e powodowa? przeci??enie servera ;).
 
Odp: Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG

Tibionauta, na pewno lepiej wszystko pisa? w C++, i og?lnie porzuci? u?ywanie LUA - ale ty chyba po prostu nie wiesz, dlaczego wielcy tw?rcy silnik?w umie?cili ten j?zyk? Jest to prosty i przeno?ny j?zyk, kt?ry nie potrzebuj? przyk?adowo kompilacji, o kt?rej nie kt?rzy u?ytkownicy nie maj? nawet poj?cia. Instalacja skrypt?w LUA jest prostsza i ?atwiejsza.​
 
Odp: Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG

Siema zrobisz taki sam skrypt tylko ?eby np. jaki? item regenerowa? te uszkodzenia broni?
A tak w og?le co do skryptu to do?? ?adny ale w?a?nie brakuje tego co ja doda?em propozycje. Dzi?ki
 
Odp: Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG

a to sie tyczy wszystkich broni? Bo nie widze miejsca gdzie mozna wpisac id tej broni ktora mialaby sie niszczyc
 
Odp: Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG

Skrypt dobrze napisany, ale nie polecam. Ewentualnie do jakiego? dobrego Itemka (80 atk, kt?ry si? niszczy). Skrypt m?g?by przej?? gdyby? napisa?, tzw. "Regeneracje" Broni.
 
Odp: Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG

ej a jest co? aby naprawi? t? bro? ???

bo nie wiem jak naprawia? potem przedmioty
i czy jak wytrzyma?o?? broni osi?gnie "zero" czy bro? znika

prosze o szybk? odp
 
Odp: Skrypt RPG, Niszczenie si? broni, wytrzyma?o??, serwery RPG

ej a jest co? aby naprawi? t? bro? ???
bo nie wiem jak naprawia? potem przedmioty
i czy jak wytrzyma?o?? broni osi?gnie "zero" czy bro? znika
prosze o szybk? odp
Do naprawienia przedmiotu, powinna wy??cznie wystarczy? oto taka komenda:​
PHP:
doItemEraseAttribute(uid, "aid")
I je?li wytrzyma?o?? broni spadnie do zera, to dana bro? znika.​
Regards, Ankledork~.​
 
Status
Zamknięty.
Do góry