Kamil
Wielki powr?t
- Joined
- Apr 10, 2008
- Messages
- 1,730
- Reaction score
- 243
- Age
- 32
W itam wszystkich w poradniku gdzie przedstawi? Wam w szybki i prosty spos?b dodanie nowych item?w, potwor?w itd.
N a pocz?tek b?dziemy potrzebowa? trzech program?w bez, kt?rych aktualizacja si? nie uda. Programy zajmuj? ma?o miejsca wi?c pobranie ich nie stworzy Wam problem?w.
D ownload
--------------------------------------------------------------------------
Dat Editor:
Tibia 7.6 - 8.1
Dat Editor:
Tibia 8.0 – 8.1
Dat Editor:
--------------------------------------------------------------------------
Item Editor:
Tibia 7.6
Item Editor:
Tibia 7.92
Item Editor:
Tibia 8.0
Item Editor:
Tibia 8.1
Item Editor:
--------------------------------------------------------------------------
Spr Editor:
Tibia 7.6 - 8.2
Spr Editor:
--------------------------------------------------------------------------
J ak zacz???
Do wyboru mamy 2 sposoby:
1. Tworzymy w?asn? grafik? np. w paint, gimp czy photo shopie pami?taj?c, ?e musi znajdowa? si?:
- na r??owym tle (najlepiej zassa? kolor z gotowego itema)
- rozmiar 32x32
- rozszerzenie .bmp
2. Pobra? gotowe itemy ze strony do wyboru mamy:
- Amory
- Bootsy
- Helwety
- Legsy
- Shieldy
- Amunicj?
- Bronie axe, swordy, cluby, distance, r??d?ki
- Potwory
- i wiele, wiele wi?cej gad?et?w do twojego serwera
S tart
W poradniku pos?u?? si? programami pod Tibi? 8.1
1. Otwieramy pobrany przez nas Spr Editor (wypakowa? chyba ka?dy potrafi)
2. Do folderu w, kt?rym znajduje si? program wrzucamy 2 pliki z klienta czyli Tibia.dat oraz Tibia.spr. Wygl?da to tak:
3. W okienku klikamy Break sprite limit je?li chcemy okre?li? maxymaln? liczb? wypakowanych plik?w. Tibia 8.1 posiada 23.259 plik?w! Zatem mo?emy np. w wolnym okienku wpisa? 30.000 (bez kropki) lub nie zaznacza? opcji i klikn?? od razu Extract. Wygl?d naszego okienka programu pod Tibi? 8.1:
Teraz rozpocz??o si? wypakowywanie wszystkich grafik z pliku Tibia.spr zajmie to troch? czasu, gdy? jak wspomnia?em wy?ej grafik jest bardzo du?o. Post?p mo?emy ?ledzi? na naszym pasku. Sko?czona praca wygl?da nast?puj?co:
Teraz w naszym folderze z programem pojawi? si? nowy folder Sprites gdzie znajdziecie wszystkie bajerki wymienione wy?ej. Zamykamy program.
D alszy etap
Teraz, gdy stworzyli?my lub pobrali?my now? grafik? musimy zamieni? jej nazw? na numer itemu nast?pnego w kolejce. Gdy w folderze Sprites mamy ostatni plik o numerze 23259 to nowemu nadajemy numer 23260 i tak dalej z kolejnymi itemami. Wklejamy je oczywi?cie do folderu Sprites. Mo?emy r?wnie? podmienia? ju? istniej?ce grafiki.
Gdy dodamy ju? wszystkie nowe itemy ponownie otwieramy program Spr Editor i tym razem klikamy przycisk Compile w celu utworzenia zaktualizowanego pliku Tibia.spr. Proces r?wnie? b?dzie trwa? sporo czasu. Gdy praca dobiegnie ko?ca w folderze z naszym programem pojawi si? nowy plik MyTibia.spr. Stary plik Tibia.spr kasujemy i zmieniamy nazw? nowego pliku z MyTibia.spr na Tibia.spr
Je?eli chcemy wrzuci? kolejne grafiki nie musimy ponownie rozpakowywa? Tibia.spr. Wystarczy wrzuci? kolejne grafiki do folderu Sprites z odpowiednim numerem i ponownie u?y? w Spr Editor opcji Compile.
T ibia.dat
Czas na kolejn? edycj?. Otwieramy program Dat Editor a nast?pnie klikamy File > Open… wyszukujemy plik Tibia.dat je?li zrobi?e? to co pisa?em wy?ej, znajdziesz go w folderze z programem Spr Editor a je?li nie, to w miejscu zainstalowanej Tibii. Nast?pnie plik Tibia.spr oczywi?cie ten po generacji. Po podaniu ?cie?ki i wczytaniu powinien pokaza? si? poni?szy efekt:
O pis Funkcji
Pozwoli?em sobie na skopiowanie funkcji, gdy? pisa? to od nowa do tego samego nic nie zmieni a przet?umaczenie jest w miar? poprawne.
Sprite Information:
Sprites Amount - ilo?? potrzebnych grafik zale?na od d?ugo?ci, szeroko?ci, przesuni?cia x,y oraz ilo?ci animacji
Width - szeroko?? zale?nie od przedmiotu o warto?ci 1 (itemy 32x32; 64x32) lub 2 (32x64; 64x64)
Height - d?ugo?? zale?nie od przedmiotu o warto?ci 1 (itemy 32x32; 64x32) lub 2 (64x32; 64x64)
Cropped Size – obcinany rozmiar (?)
X Div - przesuni?cie x zale?nie od po?o?enia na osi x jest przedstawiana inna grafika, w przypadku przedmiot?w kt?re mo?na zbiera? (coins gems itd.) oznacza ilo??
Y Div - przesuni?cie x zale?nie od po?o?enia na osi y jest przedstawiana inna grafika
Unknown - nie wiem
Animation Count - ilo?? animacji
za du?o znak?w!
N a pocz?tek b?dziemy potrzebowa? trzech program?w bez, kt?rych aktualizacja si? nie uda. Programy zajmuj? ma?o miejsca wi?c pobranie ich nie stworzy Wam problem?w.
D ownload
--------------------------------------------------------------------------
Dat Editor:
Tibia 7.6 - 8.1
Dat Editor:
Tibia 8.0 – 8.1
Dat Editor:
--------------------------------------------------------------------------
Item Editor:
Tibia 7.6
Item Editor:
Tibia 7.92
Item Editor:
Tibia 8.0
Item Editor:
Tibia 8.1
Item Editor:
--------------------------------------------------------------------------
Spr Editor:
Tibia 7.6 - 8.2
Spr Editor:
--------------------------------------------------------------------------
J ak zacz???
Do wyboru mamy 2 sposoby:
1. Tworzymy w?asn? grafik? np. w paint, gimp czy photo shopie pami?taj?c, ?e musi znajdowa? si?:
- na r??owym tle (najlepiej zassa? kolor z gotowego itema)
- rozmiar 32x32
- rozszerzenie .bmp
2. Pobra? gotowe itemy ze strony do wyboru mamy:
- Amory
- Bootsy
- Helwety
- Legsy
- Shieldy
- Amunicj?
- Bronie axe, swordy, cluby, distance, r??d?ki
- Potwory
- i wiele, wiele wi?cej gad?et?w do twojego serwera
S tart
W poradniku pos?u?? si? programami pod Tibi? 8.1
1. Otwieramy pobrany przez nas Spr Editor (wypakowa? chyba ka?dy potrafi)
2. Do folderu w, kt?rym znajduje si? program wrzucamy 2 pliki z klienta czyli Tibia.dat oraz Tibia.spr. Wygl?da to tak:
3. W okienku klikamy Break sprite limit je?li chcemy okre?li? maxymaln? liczb? wypakowanych plik?w. Tibia 8.1 posiada 23.259 plik?w! Zatem mo?emy np. w wolnym okienku wpisa? 30.000 (bez kropki) lub nie zaznacza? opcji i klikn?? od razu Extract. Wygl?d naszego okienka programu pod Tibi? 8.1:
Teraz rozpocz??o si? wypakowywanie wszystkich grafik z pliku Tibia.spr zajmie to troch? czasu, gdy? jak wspomnia?em wy?ej grafik jest bardzo du?o. Post?p mo?emy ?ledzi? na naszym pasku. Sko?czona praca wygl?da nast?puj?co:
Teraz w naszym folderze z programem pojawi? si? nowy folder Sprites gdzie znajdziecie wszystkie bajerki wymienione wy?ej. Zamykamy program.
D alszy etap
Teraz, gdy stworzyli?my lub pobrali?my now? grafik? musimy zamieni? jej nazw? na numer itemu nast?pnego w kolejce. Gdy w folderze Sprites mamy ostatni plik o numerze 23259 to nowemu nadajemy numer 23260 i tak dalej z kolejnymi itemami. Wklejamy je oczywi?cie do folderu Sprites. Mo?emy r?wnie? podmienia? ju? istniej?ce grafiki.
Gdy dodamy ju? wszystkie nowe itemy ponownie otwieramy program Spr Editor i tym razem klikamy przycisk Compile w celu utworzenia zaktualizowanego pliku Tibia.spr. Proces r?wnie? b?dzie trwa? sporo czasu. Gdy praca dobiegnie ko?ca w folderze z naszym programem pojawi si? nowy plik MyTibia.spr. Stary plik Tibia.spr kasujemy i zmieniamy nazw? nowego pliku z MyTibia.spr na Tibia.spr
Je?eli chcemy wrzuci? kolejne grafiki nie musimy ponownie rozpakowywa? Tibia.spr. Wystarczy wrzuci? kolejne grafiki do folderu Sprites z odpowiednim numerem i ponownie u?y? w Spr Editor opcji Compile.
T ibia.dat
Czas na kolejn? edycj?. Otwieramy program Dat Editor a nast?pnie klikamy File > Open… wyszukujemy plik Tibia.dat je?li zrobi?e? to co pisa?em wy?ej, znajdziesz go w folderze z programem Spr Editor a je?li nie, to w miejscu zainstalowanej Tibii. Nast?pnie plik Tibia.spr oczywi?cie ten po generacji. Po podaniu ?cie?ki i wczytaniu powinien pokaza? si? poni?szy efekt:
O pis Funkcji
Pozwoli?em sobie na skopiowanie funkcji, gdy? pisa? to od nowa do tego samego nic nie zmieni a przet?umaczenie jest w miar? poprawne.
Sprite Information:
Sprites Amount - ilo?? potrzebnych grafik zale?na od d?ugo?ci, szeroko?ci, przesuni?cia x,y oraz ilo?ci animacji
Width - szeroko?? zale?nie od przedmiotu o warto?ci 1 (itemy 32x32; 64x32) lub 2 (32x64; 64x64)
Height - d?ugo?? zale?nie od przedmiotu o warto?ci 1 (itemy 32x32; 64x32) lub 2 (64x32; 64x64)
Cropped Size – obcinany rozmiar (?)
X Div - przesuni?cie x zale?nie od po?o?enia na osi x jest przedstawiana inna grafika, w przypadku przedmiot?w kt?re mo?na zbiera? (coins gems itd.) oznacza ilo??
Y Div - przesuni?cie x zale?nie od po?o?enia na osi y jest przedstawiana inna grafika
Unknown - nie wiem
Animation Count - ilo?? animacji
za du?o znak?w!