What's new
  • logo_cipsoft
    Latest servers:
    New servers will open on: 19th Feb 2025:
    Noctalia (Open PvP) Ignitera (Open PvP) us_logo Xybra (Open PvP)

NPC/nowe bronie/potwory- RME

toudi96

Advanced User
Joined
Jun 27, 2009
Messages
380
Reaction score
16
Witam, w tym temacie a raczej anwet poradniku znajdziecie informacje: Jak zrobic NPC? Jak zrobic nowego potwora? Jak zrobic nowa bron? w programie RME

NPC oraz potworki

Otoz otwieramy nasz folder RME
nastepnie przechodzimy do folderu data,a tam mamy rozne foldery nazwane cyferkami (np 854, 850 itd) sa to protocoly Tibi
aby zrobic npc/potwora klikamy protocol(folder) do ktorego robimy mape np 854
otwieramy "creatures" za pomoca notatnika
mamy tam duuuzo literek i nazw, sa to dane potowrow, ich wyglad i nazwy
podam teraz wzor jak trzeba zrobic aby zrobic NPC i potworka:
<creature name="nazwa" type="npc/monster" looktype="wyglad"/>

aby ulepszyc wyglad potworka mozna takze dodac:
po looktype="x" lookhead="x" lookbody="x" looklegs="x" lookfeet="x"/>
w miejsce x nalezy wstawic cyferki

no oki mamy tego npc i potworka ale teraz jak go odnalezc?
wbijamy w RME (program) i wybieramy creature palette nastepnie klikamy NPC jezeli chcemy odnalezc NPC a jezeli chcemy wyszukac potwora do dajemy "other"

BRONIE i ITEMKI

tutaj juz poziom wzrasta bo musimy dobrze odnalesc rzeczy
i znowu wchodzimy do folderu RME>Data>protocol x>items

zeby nikt nie dostal zawalu to mowie zeby odnalesc bronie (xD)
ekwipunek znajduje sie od pozycji: 2xxx do ok 2800 (moge sie mylic)

jezeli robimy bron:
</item>
<item id="ID broni" article="a/an (zalezy od 1 litery)" name="nazwa">
<attribute key="weight" value="waga"/>
<attribute key="defense" value="defense"/>
<attribute key="attack" value="atak"/>
<attribute key="weaponType" value="rodz (club sword axeitp.)"/>
<attribute key="description" value="opis (nie musi)"/>
<attribute key="slotType" value="ilu reczny? (w przypadku 1 nie piszemy nic)"/>

oczywiscie moze byc tego wiecej (np od lvla, extradefy... itd wystarczy sprawdzic u innych broni)

a wiec dziekuje za przeczytanie tego

Pozdrawiam,
Toudi



ps. mam nadzieje ze POMOGLEM :)

NIE ZEZWALAM NA KOPIOWANIE TEGO PORADNIKA DLA KOZYSCI INNEJ OSOBY!
 

HoRdeS

User
Joined
Jan 27, 2010
Messages
31
Reaction score
3
Odp: NPC/nowe bronie/potwory- RME

Dobry poradnik. Tylko za bardzo nie kumam po co to. Przecie? jak chcemy zmienia? dane broni lub NPC to raczej wchodzimy do folderu OTS i tam edytujemy. Przynajmniej wed?ug mnie.

Nie ocenie bo nie wiem po co to. :confused:

Pozdro
 

toudi96

Advanced User
Joined
Jun 27, 2009
Messages
380
Reaction score
16
Odp: NPC/nowe bronie/potwory- RME

maper- mapa
ots- mapa +silnik+inne pierdolki

w RME mozesz zrobic nowe rzeczy i npc itp ale w silniku mozesz je odpalic i nadac im funkcje
 

Xayan

Senior User
Joined
Jul 4, 2009
Messages
2,608
Reaction score
386
Age
29
Odp: NPC/nowe bronie/potwory- RME

Zupe?na beznadzieja. Do RME wystarczy tylko nazwa i ID. Z kolei potwory r?wnie dobrze mo?na importowa? - wi?c po co ten poradnik? Mo?na pro?ciej i szybciej.
 

toudi96

Advanced User
Joined
Jun 27, 2009
Messages
380
Reaction score
16
Odp: NPC/nowe bronie/potwory- RME

mozna mozna
ale jak ktos sie chce pobawic to lepiej zeby wiedzial jak to zrobic
 

waher

User
Joined
Dec 25, 2009
Messages
28
Reaction score
1
Odp: NPC/nowe bronie/potwory- RME

Mam Yurots 094f i niekoniecznie dzia?a ten spos?b ....
Nawet wiem dla czego.
Nawet gdy wpisuj? dane do items.xml serwerowego (do edytora oczywi?ci? te?), to i tak ich nie czyta.
dla czego?
ot?? dla tego bo nie ma zadeklarowanych funkcji w items.cpp i items.h s?u??cych do pobierania odpowiednich wsp??czynnik?w z tego ?e pliku.
Pobiera uniqueid, id , time, charge itp.
Ataku ,Obrony nie ma szans odczyta?, gdy? do tego s?u?y inna funkcja, czerpi?ca te dane z pliku items.otb
Mo?na edytowa? silnik by dzia?a? ten spos?b, lecz ja mam za ma?ego "skilla" by to zrobi?. Mianowicie czerpanie danych z items.xml jest funkcj? lokaln? , a Atak i obrona odwo?uj? sie do Globalnej. I nie ma jak pogodzi? jednego z dr?gim :(
Pr?b by?o wiele, ale ka?da si? ko?czy?a ostrze?eniami kompilatora.
Je?eli kto? wie jak co? takiego zrobi?, by to naprawd? dzia?a?o, prosz? o napisanie na prw
 
Last edited:

zashy1

User
Joined
Apr 24, 2010
Messages
36
Reaction score
1
Odp: NPC/nowe bronie/potwory- RME

Mam problem bo ani importowanie nie dzia?a ... ani recznie yym?
 
Top