Reverse
Advanced User
- Joined
- Jul 11, 2010
- Messages
- 191
- Reaction score
- 46
C++ z Reverse - Lekcja druga!
W lekcji drugiej zajmiemy si? wczytywaniem informacji i zmiennymi.
2.1 Drugi program!
Najlepsz? nauk? jest praktyka wi?c drug? lekcj? zaczniemy od napisania programu kt?ry obliczy nam sum? dw?ch liczb. Wi?c do dzie?a!
Uruchamiamy Dev-C++, tworzymy nowy projekt, Console Application. I uzupe?niamy nasz projekt w ten spos?b :
Po czym klikamy klawisz F9, i mamy gotowy program kt?ry z dw?ch podanych liczb oblicza ich sum?, sprawd?my czy dzia?a poprzez wpisanie: 2 [enter], 3 [enter] mi dzia?a bo program obliczy? ?e sum? tych liczb jest "5" :
No ale sami widzicie ?e osoba kt?ra widzia?a by program pierwszy raz nie wiedzia?a by do czego on s?u?y a wi?c zmodyfikujmy go do poziomu u?ywalno?ci, edytuj?c plik main.cpp w ten spos?b:
A po skompilowaniu ( klikni?ciu na klawisz F9) mamy taki efekt:
I od razu program staje si? kilkakrotnie lepszy.
2.2 Nowe instrukcje!
Uruchamiamy Dev-C++, tworzymy nowy projekt, Console Application. I uzupe?niamy nasz projekt w ten spos?b :
Po czym klikamy klawisz F9, i mamy gotowy program kt?ry z dw?ch podanych liczb oblicza ich sum?, sprawd?my czy dzia?a poprzez wpisanie: 2 [enter], 3 [enter] mi dzia?a bo program obliczy? ?e sum? tych liczb jest "5" :
No ale sami widzicie ?e osoba kt?ra widzia?a by program pierwszy raz nie wiedzia?a by do czego on s?u?y a wi?c zmodyfikujmy go do poziomu u?ywalno?ci, edytuj?c plik main.cpp w ten spos?b:
A po skompilowaniu ( klikni?ciu na klawisz F9) mamy taki efekt:
I od razu program staje si? kilkakrotnie lepszy.
Jak pewnie na samym pocz?tku ju? zauwa?yli?cie pojawi?y si? dot?d nie znane Wam instrukcje takie jak cin i int. O instrukcji int powiem w dalszej cz??ci lekcji, teraz zajmijmy si? instrukcj? cin, s?u?y ona do wprowadzania przez potencjalnego u?ytkownika danych, takich jak warto?? danej liczby. Jak mo?na si? domy?li? instrukcja cin jest przeciwie?stwem instrukcji cout, i ??czy si? ze znakami wprowadzaj?cymi : >>.
2.3 Zmienne!
Dobrze to tyle na temat nowych instrukcji zajmijmy si? teraz zmiennymi kt?re s? deklarowane poprzez instrukcj? int.
Zmienne s? to zasoby pami?ci kt?re zajmujemy na wy??czno?? dla danego programu, dla tzw. przechowywania danych. Zmien? mo?e by? ka?dy wyraz, tylko wcze?niej musimy go zadeklarowa? jako ta zmienna tak jak na przyk?adzie :
Czyli naszymi zmiennymi s? znaki : a, b, c. Pod nie mo?emy podstawi? co nam si? podoba tak jak na przyk?adach ja poda?em kolejno liczby 1 i 2 wy mo?ecie da? co Wam si? ?ywnie podoba.
Zmienne s? to zasoby pami?ci kt?re zajmujemy na wy??czno?? dla danego programu, dla tzw. przechowywania danych. Zmien? mo?e by? ka?dy wyraz, tylko wcze?niej musimy go zadeklarowa? jako ta zmienna tak jak na przyk?adzie :
Code:
int a,b,c ;
2.4 Koniec lekcji drugiej!
W tym momencie zako?czyli?my nasz? drug? lekcj?, i mo?emy powiedzie? ?e jakie? podstawy j?zyka C++ ju? znamy, nie jest to du?o ale bez dw?ch pierwszych lekcji w C++ ani rusz. Na nast?pnej lekcji zajmiemy si? instrukcjami steruj?cymi, z kt?rymi tak ?atwo i szybko nie b?dzie ; - ). To tyle na optymistyczne zako?czenie.
> <
Pozdrawiam,
Reverse.
> <
Pozdrawiam,
Reverse.